ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

بازیگر ایرانی نخستین محصول مشترک ایران و هالیوود کیست؟

منتشر شده در
کیان کاووسی راد فیلم اولین تولد 1st born

فیلم سینمایی «اولین تولد» ۱st Born به کارگردانی علی عطشانی اولین محصول مشترک ایران و هالیوود است و کیان کاووسی‌راد تنها بازیگر ایرانی این فیلم است.

به گزارش هفت خبر نیوز، فیلم سینمایی «اولین تولد» ۱st Born به کارگردانی علی عطشانی اولین محصول مشترک ایران و هالیوود است که در سال ۲۰۱۷ در آمریکا ساخته شد و این روزها در ترکیه و انگلستان در حال اکران است و پس از آن در آمریکای شمالی روی پرده خواهد رفت.

«اولین تولد» ۱st Born نگاهی طنز به روابط سیاسی بین ایران و آمریکا در بستری خانوادگی دارد و قصه آن درباره دختری آمریکایی به نام کیت است که پدرش از سناتورهای جمهوری‌خواه مجلس سنا و از مخالفین اصلی ایران است و پسری ایرانی به نام بن که پدرش در ایران از مخالفین سر سخت آمریکا و هرگونه توافقی با آنها است. کیت و بن چند سالی است در آمریکا با هم ازدواج کرده و زندگی آرامی دارند تا این که شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که دو پدر کنار هم قرار می‌گیرند.

در این فیلم بازیگران شناخته شده هالیوودی همچون وال کیلمر، رابرت نیپر، تام برگنر، تیلور کول، دنیز ریچاردز، گریگ گرانبرگ، ویلیام بالدوین، جی عبدو، کن دویتیان، استیو وایلدر به ایفای نقش پرداخته‌اند و تنها بازیگر ایرانی فیلم کیان کاووسی‌راد است.

فیلم اولین تولد 1st born

کیان کاووسی‌راد که هم‌اکنون در لس‌آنجلس زندگی می‌کند در آلمان متولد شده و دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته مطالعات تفسیری و ترجمه Interpretation and Translation studies  از دانشگاه هایدلبرگ آلمان است.

او که به چندین زبان مختلف دنیا مسلط است، مدرک فوق لیسانسش را در رشته International Relations and Politics از یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های انگلستان به نام University of Bristol, United Kingdom دریافت کرده است.

علاقه او به سینما و نمایش از دوران دبیرستان آغاز شد و در همان دوران در چندین تئاتر به عنوان بازیگر نقش‌آفرینی کرد. یکی از مهم‌ترین آنها نمایش Some Like It Hot بود که برگرفته از فیلمی به همین نام است و کیان کاووسی‌راد ایفای نقش اصلی آن را به عهده داشت.

او با بازی در این نمایش مورد تشویق و توجه بسیاری قرار گرفت و همین امر موجب افزایش علاقه او به این عرصه شد.

فیلم اولین تولد 1st born

کاووسی‌راد بعد از دریافت مدرک فوق لیسانس، در یکی از مدارس هنرپیشگی معتبر دنیا با نام Lee Strasberg Theatre and Film Institute New York City در نیویورک ثبت نام کرد که بازیگران نامدار هالیوود و سینمای جهان همچون آل پاچینو، رابرت دنیرو، آنجلینا جولی و الک بالدوین در این مدرسه تحصیل کرده‌اند.

او در دوره‌های دوساله این مدرسه شرکت کرد و همزمان دو ترم را در Susan Batson Studios New York City گذراند و با پایان تحصیلاتش در چندین تئاتر بسیار موفق حضور درخشانی داشت.

کیان کاووسی‌راد پس از آن توسط یکی از بزرگ‌ترین بازیگران هالیوود، وینسنت دونوفریو برای حضور در یک مستر کلاس انتخاب شد که تعداد محدودی را برای حضور انتخاب می‌کردند و بعد گذراندن این دوره، موفق‌ترین تئاتر دوران کاری‌اش را در نمایش Defendant Maurice Chevalier تجربه کرد. سه مجله شاخص و مطرح آمریکا با نام‌های Playbill ،Broadway World  و Front Row Center درباره این نمایش مطالب زیادی را منتشر کردند. این نمایش به مدت ۱۶ شب در Off Broadway Play به اجرا درآمده بود و بلیت‌های این نمایش در مغازه مشهوری به نام TKTS در میدان تایمز محله منهتن در شهر نیویورک به فروش می‌رسید.

کاووسی‌راد در این نمایش با ایفای دو نقش مختلف بسیار مورد توجه قرار گرفت و توانست چندین جایزه دریافت کند. کاووسی‌راد بخاطر بازی خوبش در این نمایش به تلویزیون نیویورک در شبکه TV Interview MNN (Manhattan Neighborhood Network)  دعوت شد که این برنامه بیش از نیم میلیون بیننده داشته است.

کیان کاووسی راد فیلم اولین تولد 1st born

کاووسی‌راد بعد از آن در چند فیلم کوتاه ایفای نقش کرد که از جمله این نقش‌ها می‌توان به نقش کاراکتر کای در فیلم کوتاه Footsteps of a Mermaid اشاره کرد که چندین مقاله در موردش نوشته شده است و همینطور در فیلم کوتاه Paper Dolls در نقش دِیو بازی کرد که به عنوان یکی از ده فیلم برتر جشنواره آسیایی آمریکایی (Asian American Film Festival) در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد. این فیلم در شبکه aired on NYC Media, Crossing TV and Television به نمایش در آمد و بیش از بیست میلیون بیننده داشت. دو سال بعد در فیلم کوتاه Liao & Lilly در نقش لید بای کرد که این بار هم به عنوان یکی از ۴۰ فیلم برتر جشنواره آسیایی آمریکایی (Asian American Film Festival) در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.

وی در ادامه حضورش در عرصه بازیگری در فیلم Sarah Is Not Her Name بازی کرد که این فیلم موفقیت‌های بسیار زیادی داشت. این فیلم در جشنواره فیلم کن سال ۲۰۱۶ حضور داشت و جزو ۲۸ فیلم انتخاب شده برای نمایش در جشنواره از بین ۱۸۹  فیلمی بود که در آن دوره از جشنواره کن حضور داشتند. بعد از بازی کاووسی‌راد در این فیلم، روزنامه‌ها و مجلات متعددی مطالبی را درباره او منتشر کردند مانند Backstage Magazine که بیش از ۲ میلیون مخاطب از طریق آنلاین دارد و ۶۰ هزار نفر می‌توانند از طریق نسخه مجله ای آن را مطالعه کنند، مجله Magazine in England 10 که هزار مخاطب به صورت ماهانه دارد و همچنین یک مجله آلمانی به نام Kaarster Stadtspiegel که بیش از ۲۰ هزار مخاطب دارد.

می‌توان آخرین کار کیان کاووسی‌راد در نیویورک را بازی در یک تبلیغ برای Kiehl’s یک برند لوازم آرایشی و بهداشتی دانست که به صورت آنلاین، در تلویزیون و سینماها به نمایش درآمده بود.

فیلم اولین تولد 1st born

او بعد از این برای بازی در فیلم Miles به کارگردانی Nathan Adloff انتخاب شد که در چندین جشنواره بین المللی همچون California Independent Film Festival  و LA Outfest and Cleveland International Film Festival حضور پیدا کرده است.

کیان کاووسی‌راد بعد از آن در جشنواره Chelsea Film Festival با علی عطشانی کارگردان ایرانی آشنا شد و در فیلم ایرانی، ‌آمریکایی «اولین تولد» ۱st born که در هالیوود ساخته شده در کنار بازیگران بزرگی همچون وال کیلمر، دنیز ریچارد، تام برگنر و چندین چهره شاخص دیگر بازی کرد.

او بعد از بازی در فیلم «اولین تولد» در کلاس‌های Larry Moss شرکت کرد، Larry Moss یکی از اساتید هنرپیشگی بسیار مشهور است که می‌توان از شاگردان او به افرادی همچون جیم کری، لئوناردو دیکاپریو، توبی مگوایر اشاره کرد و بعد از آن با پیوستن به گروه شاگردان Kristof Konrad and Jean-Louis Rodrigue برای یادگیری و برای گرفتن نقش‌های مختلف با آن گروه همکاری کرد.

آخرین نقشی که کاووسی‌راد در لس آنجلس بازی کرده است، ایفای نقش اول در فیلم «آخرین شانس» The Last Chance به کارگردانی مریم پیربند بوده که در چندین فستیوال بین‌المللی شرکت کرده است.

فیلم اولین تولد 1st born

کیان کاووسی‌راد در سه فستیوال بین المللی به عنوان داور نیز فعالیت داشته است که می‌توان به Holly Shorts Film Festival  اشاره کرد که این فستیوال توانایی دارد تا برترین‌ها را به اسکار معرفی کند. او همچنین در دو فستیوال دیگر با نام‌های جشنواره فیلم‌های کوتاه کمدی هالیوود Hollywood Comedy Shorts Film Festival  و جشنواره فیلم سانست Sunset Film Festival نیز به عنوان داور حضور داشته است.

کاووسی‌راد در جدیدترین فعالیتش برای حضور در فیلم جدید علی عطشانی که به زودی از طریق کمپانی American Brightlight Film Production ساخته خواهد شد، انتخاب شده است.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید