ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

آیین رونمایی فیلم «زغال» با حضور رخشان بنی‌اعتماد برگزار شد + تصاویر

منتشر شده در
رخشان بنی اعتماد اکران خصوصی زغال
اکران خصوصی زغال
اکران خصوصی زغال
اکران خصوصی زغال
اکران خصوصی زغال
اکران خصوصی زغال
اکران خصوصی زغال
جعفر صانعی مقدم مهران عباسی اکران خصوصی زغال
اکران خصوصی زغال
رخشان بنی اعتماد اسماعیل منصف اکران خصوصی زغال
اسماعیل منصف اکران خصوصی زغال

آیین دیدار فیلم «زغال» به کارگردانی اسماعیل منصف با حضور عوامل این فیلم و چهره‌های فرهنگی و هنری همچون رخشان بنی‌اعتماد، امیر اثباتی، محمدرضا دلپاک، بهزاد خداویسی، شیرین برق‌نورد، لقمان خالدی، معین کریم‌الدینی، محمدرضا مالکی، سحر عصرآزاد، جعفر صانعی‌مقدم  و…شب گذشته (دوشنبه ۱۵ مهرماه) در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش سون آرت نیوز (اخبار هفت هنر)، در ابتدای این مراسم اسماعیل منصف ضمن تشکر از حاضران درباره فیلم «زغال» با اشاره به اینکه «زغال» فیلمی به زبان ترکی است، گفت: این فیلم با تمام نقاط ضعفی که دارد، شاید بتواند یک ویژگی تازه داشته باشد و آن هم دیدن چهره‌ها و فضاهای تازه در سینماست. به‌هرحال این فیلم در یک اتمسفر و لوکیشن متفاوت ساخته شده است. از همه کسانی که کمک کردند این پروژه تولید شود، سپاسگذارم.

وی در ادامه ضمن تشکر از عوامل فیلم از دو تن از دست‌اندرکاران فیلم «زغال» که در قید حیات نیستند، یاد کرد و گفت: دلم می‌خواهد از دو نفر از عوامل فیلم که در کنار ما نیستند، یاد کنم. زنده‌یاد احد پاسبان‌طوس که روز سوم فیلم‌بردای او را از دست دادیم و یوسف جاوید یکی از بازیگران فیلم که به تازگی به دلیل بیماری از پیش ما رفت. این اکران را به روح این دو عزیز تقدیم می‌کنم.

منصف سپس به حمایت رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان شناخته شده سینما از این فیلم اشاره کرد و گفت: از خانم بنی‌اعتماد که طی تدوین این پروژه بسیار کمک حال من بود و از مشورت‌هایش دریغ نکرد، سپاسگزارم و می‌خواهم به عنوان بزرگ این جمع چند دقیقه‌ای برای ما صحبت کنند.

در ادامه رخشان بنی‌اعتماد با حضور روی صحنه بیان کرد: خیلی خوشحالم که یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌ام را بالاخره امشب بر پرده سینما می‌بینیم. امیدوارم خداوند پنجره هنروتجربه را همین‎طور گشوده حفظ کند که فرصت اکران به فیلم‌های متفاوت و دوست‌داشتنی می‌دهد. آثاری که در اکران عمومی به دلایل بسیار امکان دیده شدن را پیدا نمی‌کنند.

این کارگردان درباره خصوصیات فیلم «زغال» بیان کرد: اسماعیل منصف شکسته‌نفسی کرد. به‌نظرم امتیاز این فیلم اصلا محدود به فضا، زبان و لوکیشن متفاوت نیست. وقتی اولین‌بار فیلم را دیدم به او گفتم این فیلم یک هوای تازه در سینماست و به شخصه بسیار لذت بردم. بر خلاف بسیاری از فیلم‌ها که مختص به تهران و خانه‌های بالای شهرش شده، در این فیلم چهره‌ها و فضاها طراوت و تازگی دارند، این فیلم جدا از این ویژگی‌ها، خیلی خوب است.

وی افزود: خوشحالم که اسماعیل منصف به عنوان یک سینماگر بسیار خوب، فیلمش را ساخت. ساختن فیلم حق کسانی مانند منصف است که جدی و مسئولانه در سینما، تجربه‌های خوبی داشتند. صمیمانه آرزو می‌کنم، این فیلم آن‌طور که شایسته‌اش است در اکران عمومی هنروتجربه دیده شود. هرچند در نمایش‌هایی که قبلا در جشنواره‌ها داشت، به دلایلی دیده نشد، اما به‌نظرم این مساله چیزی از ارزش فیلم کم نکرده است. چشم انتظار دیدن فیلم‌های او در آینده هستیم.

عکس: یاسمن ظهورطلب

دیدگاهتان را بنویسید