ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

«قصر شیرین» در بخش مسابقه اصلی جشنواره شانگهای + تصاویر

منتشر شده در
حامد بهداد قصر شیرین
حامد بهداد قصر شیرین
حامد بهداد قصر شیرین
نیوشا علیپور حامد بهداد قصر شیرین
نیوشا علیپور یونا تدین قصر شیرین

«قصر شیرین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدرضا میرکریمی به بخش مسابقه اصلی جشنواره معتبر و بین‌المللی فیلم شانگهای راه یافت.

به گزارش سون آرت نیوز (اخبار هفت هنر)، «قصر شیرین» در نخستین نمایش بین‌المللی خود به بخش مسابقه اصلی بیست و دومین جشنواره فیلم شانگهای راه یافته و نامزد دریافت جایزه جام طلایی است. این جشنواره، یکی از پانزده رویداد رقابتی تراز اول سینمای جهان است که ۲۵ خردادماه تا ۳ تیر در چین برگزار می‌شود.

«قصر شیرین» نهمین فیلم سینمایی میرکریمی در مقام کارگردان و اولین تجربه همکاری او با حامد بهداد است که در تنها نمایش داخلی خود در جشنواره ملی فیلم فجر با تحسین منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شده بود.

حامد بهداد، ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان‌فر، محمد عسگری، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی خواجه‌پاشا و زهیر یاری بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «قصر شیرین» آمده است: جلال مرادی ۴۲ ساله طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل رسانده اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران زندانی‌اش، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهر دیگری می‌رود. پس از دو سال به شهرش بازمی‌گردد چرا که همسرش دچار مرگ مغزی شده …

عوامل این فیلم عبارتند از: کاگردان و تهیه‌کننده: رضا میرکریمی، فیلمنامه‌نویس: محسن قرائی و محمد داوودی، مدیرفیلمبرداری: مرتضی هدایی، چهره‌پرداز: محمود دهقانی، طراح صحنه و لباس: آتوسا قلم فرسائی، تدوین: رضا میرکریمی، موسیقی: امین هنرمند، صدابردار: سعید بجنوردی، صداگذار: آرش قاسمی، عکاس: حافظ احمدی.

توزیع بین‌المللی «قصر شیرین» بر عهده شرکت ایرایماژ است.

دیدگاهتان را بنویسید