ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» از صلح حرف می‌زند

منتشر شده در
زنانی با گوشواره های باروتی

مستند سینمایی «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی به مناسبت روز جهانی صلح ویژه اهالی رسانه به نمایش درآمد.

به گزارش سون آرت نیوز (اخبار هفت هنر)، مستند سینمایی «زنانی با گوشواره‌های باروتی» عصر روز گذشته ۳۰ شهریورماه به مناسبت روز جهانی صلح در سالن عباس کیارستمی برای اهالی رسانه به نمایش درآمد و مرتضی شعبانی تهیه‌کننده و رضا فرهمند کارگردان درباره اکران این مستند سخن گفتند.

در ابتدای این نشست رضا فرهمند با اشاره به ماهیت مستند سینمایی «زنانی با گوشواره‌های باروتی» گفت: آنچه مسلم است این فیلم پیام صلح دارد و هدف این بود که با روایت یک مستند زنانه خشونت را که امری نکوهیده در میان انسان ها است نفی کند و به تبع برای روایت قصه صلح باید داستانی زنانه تعریف می کردیم. چراکه بر هیچ یک از ما پوشیده نیست که زنان همواره روایتگر صلح و مهربانی بوده اند و این مستند هم اثری در جستجوی صلح است که زنان آن را روایت می کنند.

مرتضی شعبانی در ادامه افزود: فیلم هایی از جنس «زنانی با گوشواره‌های باروتی» فیلم‌های مهمی هستند که هم از بُعد اقتصادی و بازگشت سرمایه و از جهت دیده شدن توسط عامه مردم اهمیت دارد. چراکه آثاری از این دست در شرایط امروز و اعمال زور و خشونت می توانند پیام صلح جهانی را منتقل کنند.

وی ادامه داد: در تجربه هایی که در جشنواره‌های مختلف جهانی داشتیم استقبال از پیام صلح با این مستند سینمایی را شاهد بودیم و معتقدم این پیام توسط هموطنان نیز درک خواهد شد و تاثیر خود را در ایجاد همدلی و همبستگی در شرایط فعلی که در آن به سر می بریم می گذارد.

فرهمند تاکید کرد: مستند سینمایی «زنانی با گوشواره‌های باروتی» حرف از انسان می زند و هیچ هدف ایدئولوژیک ندارد. داعش در این فیلم بهانه است و بیشتر روابط دو زن از دو وجهه متفاوت و فارغ از مباحث ایدئولوژیک را مطرح می کند. وجهه انسانی فیلم به اندازه ای است که هر دو فیلم «زنانی با گوشواره‌های باروتی» و «نت‌های مسی» تنها نمایندگان ایرانی در جشنواره لوکارنو بودند و این نمایندگی پیام ویژه ای را در بردارد.

این مستندساز بیان داشت: بعد از نمایش این مستند در جشنواره لوکارنو با بازتاب و استقبال خوبی از سوی مخاطب مواجه بودن و در گپ و گفت هایی که با هم داشتیم حرف از جنس نفی خشونت به دور از هر شعاری بود. چراکه همه ما می دانیم امروزه جهان به دنبال صلح است.

در پایان این نشست عوامل به پرسش‌های اهالی رسانه پاسخ گفتند.

مستند سینمایی «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به زودی در گروه سینمایی «هنر وتجربه» اکران می شود.

دیدگاهتان را بنویسید