ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

نسیم ادبی: «پرندگان» در قدیمی‌ترین آمفی‌تئاتر یونان روی صحنه می‌رود

منتشر شده در
نسیم ادبی

نسیم ادبی از کارگردانی و اجرای نمایش «پرندگان» نوشته آریستوفان به زبان انگلیسی در جشنواره «اولیمپیا این دیون» در قدیمی‌ترین آمفی‌تئاتر یونان گفت.

نسیم ادبی کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سون آت نیوز (اخبار هفت هنر) گفت: کمپانی سکوت که با نمایش «قصه ظهر جمعه» شکل گرفت، دومین تولید خودش را با همکاری موسسه بین‌الملل فانوس، با نمایش «پرندگان» در جشنواره «اولیمپیا این دیون» در یونان، به زبان انگلیسی روی صحنه می‌برد.

او ادامه داد: این اولین کارگردانی مشترک بین‌المللی من و ندا شاهرخی و بسیار لذت‌بخش و پر از تجربه‌های تازه بود.

ادبی بیان کرد: جشنواره «اولیمپیا این دیون» که یک جشنواره غیررقابتی است هر ساله در دهکده دیون در یونان در کوهپایه‌های اولمپ برگزار می‌شود. آمفی تئاتر روباز دیون قدمتی سه هزار ساله دارد و اشیل خود در این آمفی تئاتر اجرا داشته است.

او با بیان اینکه آمفی تئاتر روباز دیون از قدیمی‌ترین آمفی تئاترهای روباز جهان محسوب می‌شود، گفت: جشنواره «اولیمپیا این دیون» که مخصوص گروه‌های جوان و دانشجو است هر ساله آمفی تئاتر روباز دیون برگزار می‌شود و موسسه بین‌المللی فانوس بعد از پنج سال شرکت مداوم در این جشنواره، امسال با همکاری کمپانی سکوت، نمایش «پرندگان» نوشته آریستوفان را برای شرکت در بخش اصلی این جشنواره آماده کرده است که این اثر از ۲۷ شهریور ماه روی صحنه خواهد رفت.

کارگردان نمایش «پرندگان» درباره این نمایش عنوان کرد: «پرندگان» یکی از آثار به نام آریستوفان نمایشنامه‌نویس شهیر یونانی و یک اثر کمدی اجتماعی است که در آن خدایان یونانی و شکل حکومت آنها بر انسان‌ها به سخره گرفته شده است.

او افزود: ناهید ادبی، سلاله ارغوان، عزیز تبیان، مریم جمالی، کیمیا خلعتبری، نسیم علیپور،پویا صفدر پور، هومن سدیفی، فاطمه نیشابوری، روشنک شهبازی، بهارک شهبازی، امیر حسین شعبانی و مهسا میر محمد که بیشترشان از شاگردان خودم و هنرجویان آزادفیلم، بامداد ماهان و نقش اول هستند گروه بازیگران این اثر را تشکیل می‌دهند.

ادبی اظهار کرد: ابراهیم اثباتی ساخت و انتخاب موسیقی این اثر را بر عهده دارد و مرتضی یونس‌زاده مجری طرح نمایش «پرندگان» است.

او در پایان با اشاره به اینکه این نمایش به زودی در ایران نیز روی صحنه خواهد رفت، گفت: از ندا شاهرخی، مرتضی یونس‌زاده، ابراهیم اثباتی و تک تک بازیگران عزیزم که وقت گذاشتند و این نمایش را به زبان انگلیسی آماده کردند، تشکر می‌کنم.

نمایش پرندگان نسیم ادبی

دیدگاهتان را بنویسید