ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

نمایش فیلم سینمایی «موریانه» در ایتالیا

منتشر شده در
بهتاش صناعی‌ها موریانه

فیلم سینمایی «موریانه» به کارگردانی مسعود حاتمی و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی در تازه‌ترین حضور جهانی خود در شانزدهین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم Biogra در بخش زندگی معاصر به نمایش درآمد.

به گزارش هفت خبر، جشنواره Biogra با نگاه متنوع و منحصر به فرد خود به روایت های سینمایی از زندگی شناخته می‌شود، در این دوره به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، نمایش آثار منتخب خود را به صورت اکران آنلاین در محدوده سراسری کشور ایتالیا و سپس نمایش آنها در فضای باز، در زمانی پس از تغییر شرایط ناشی از همه‌گیری برنامه‌ریزی کرده است.

«موریانه» روایتگر سفر تارا و پیمان است. زوجی جوان که در ابتدای مسیر زندگی خود قرار دارند و برای فروش ملکی قدیمی به زادگاه کودکی خود سفر می‌کنند. آنها بازیگران روایتی هستند که مرزی با واقعیت ندارد.

این فیلم حاصل بداهه‌پردازی در فیلمنامه، بازی‌ها، میزانسن و حتی برخورد دوربین در صحنه‌ها با سوژه است که با پیش فرض‌های سینمای داستانی تفاوت‌های بسیاری دارد.

با وجود بداعت در شیوه داستان‌گویی، در نمایش آنلاین «موریانه» در جشنواره فیلم Biogra قریب به یک هزار بازدیدکننده به مشاهده نخستین اثر سینمایی مسعود حاتمی نشستند که نظر مثبت مخاطبان پیرامون این اثر را در پی داشت.

عوامل فیلم موریانه عبارتند از:  تهیه‌کننده: غلامرضا موسوی، نویسندگان: مسعود حاتمی، محمد حدادی، مریم مقدم، بهتاش صناعی‌ها، مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، تدوین: حمید نجفی‌راد، مسعود حاتمی، بازیگران: مریم مقدم، بهتاش صناعی‌ها، سیاوش چراغی‌پور، خورشید چراغی‌پور، نهال دشتی، پاشا جمالی، سوده آقازندی، آوا آوانس، کوهن ون نیکرک، ریرا صبوری، یسنا میرزایی، طراح صدا: حسین قورچیان، موسیقی: آرش انتظامی، صدابردار: علی علوی، رنگ‌آمیزی تصاویر: حمیدرضا فتوره‌چیان، سیندخت رحیمیان (استودیو ضدنور)، عکاس: شاهین دانشفر، مشاور رسانه‌ای: نگین موسوی.

پخش و عرضه بین‌المللی «موریانه» به عهده مجموعه Globe CSF به مدیریت پوریا موسوی است.

بهتاش صناعی‌ها موریانه

دیدگاهتان را بنویسید