ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

پخش سریال تاریخی «امیرکبیر» از شبکه چهار سیما

منتشر شده در
سریال امیرکبیر

مجموعه تلویزیونی «امیرکبیر» محصول سال ۱۳۶۴ به کارگردانی سعید نیکپور از ۱۸ مهرماه روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش سون آرت نیوز (اخبار هفت هنر)، «امیرکبیر» یکی از سریال‌های محبوب دهه ۶۰ تلویزیون در ژانر تاریخی است که پرویز زاهدی فیلمنامه آن را نوشته و سعید نیکپور آن را کارگردانی کرد و خودش هم در این سریال در کنار ایرج راد، محمد مطیع، فخری خوروش، ژاله علو ، رضا فیاضی، فخرالدین صدیق‌شریف، شمسی فضل‌الهی، پرویز پورحسینی، هادی مرزبان، غلامرضا طباطبایی، سروش خلیلی، حمید مهرآرا، علی رامز، غلامحسین لطفی و محمد عمرانی به نقش‌آفرینی در آن پرداخته است.

این مجموعه تلویزیونی سال ۱۳۶۳ ضبط و پخش آن از اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ از شبکه یک شروع شد.

در خلاصه داستان سریال «امیرکبیر» آمده است: امیرکبیر، یکی از صدر اعظم‌های ایران در دوره ناصر الدین‌شاه قاجار، اصلاحات کشور را اندکی، پس از رسیدن به صدارت آغاز می‌‌ کند. به دستور او مدرسه دارالفنون برای آموزش علوم و فنون جدید در تهران تأسیس می‌‌شود و روزنامه وقایع اتفاقیه را راه‌اندازی می‌‌کند. تصمیمات و قوانین وضع شده جدید به مذاق درباریان خوش نمی‌‌آید و امیرکبیر با توطئه اطرافیان شاه از مقام خود برکنار و به کاشان تبعید می‌‌شود و …

یادآور می‌شود، آخرین قسمت از مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» چهارشنبه ۱۷ مهرماه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و از پنجشنبه ۱۸ مهرماه، هر شب ۱۲ بامداد سریال «امیرکبیر» از شبکه دانایی و خردورزی روی آنتن می‌رود. این سریال هر روز ساعت ۱۸ بازپخش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید