ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

«آشغال‌های دوست‌داشتنی» از چهارشنبه اکران می‌شود

منتشر شده در
هدیه تهرانی فیلم آشغال های دئست داشتنی

فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی پس از ۶ سال از فردا (چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه) روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرنگار هفت خبر نیوز؛ فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» ساخته جنجالی محسن امیریوسفی بالاخره بعد از ۶ سال و پشت سر گذاشتن چالش‌ها و حواشی متعدد از فردا (چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه) اکران می‌شود.

«آشغال‌های دوست داشتنی» با بازی شیرین یزدان‌بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبر عبدی، صابر ابر و شهاب حسینی ظاهرا مدتی است رفع توقیف شده و پروانه نمایش نیز دارد. این فیلم امسال هم برای ششمین سال متوالی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ثبت نام کرد اما با وجود داشتن شرایط قانونی و علیرغم درخواست محسن امیر یوسفی برای اینکه فقط هیات انتخاب فیلم را ببینند یا فقط برای اهالی رسانه در سینمای رسانه‌ها اکرن شود، باز هم این فیلم برای هیات انتخاب نمایش داده نشد که این امر موجب حضور امیریوسفی در نشست خبری دبیر جشنواره برای معرفی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و اعتراض تند و در عین حال غم‌انگیز او شد.

در این نشست خبری ابراهیم داروغه‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دلیل عدم نمایش فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» برای هیات انتخاب گفت: «آشغال‌های دوست‌داشتنی» سال ۹۱ تولید شد و تا ۹۶ پروانه نمایش نداشت. این فیلم به دلیل اینکه موضوعش درباره حوادث ۸۸ بود و سوءتفاهم ایجاد کرده بود نتوانست تا سال ۹۶ پروانه نمایش بگیرد. نظر شخصی من در شورا این بود که فیلم‌ خوبی است. با موضوع گفت‌وگو و وحدت در ایران، امیدوارم سوءتفاهم‌ها برطرف شود و این فیلم هم مثل بقیه فیلم‌های مسئله‌دار که مشکلشان حل شد، اکران شود.

او افزود: به اعتقاد من هیچ فیلمی نمی‌تواند با اکرانش مشکلی برای کشور ایجاد کند. امیدوارم سینما بتواند محلی برای مناظره و گفت‌وگو باشد و بتوانیم از فضای سینما برای نزدیکتر شدن اندیشه‌ها استفاده کنیم.

در ادامه محسن امیریوسفی که شب گذشته اعلام کرده بود اگر فیلمش را به هیات انتخاب نشان ندهند به این نشست خبری خواهد آمد خطاب به داروغه‌زاده و اعضای هیات انتخاب گفت: آیا من تا زمانی که من به گور بروم این فیلم اکران می‌شود یا نه؟ من مدافع تک تک فیلمسازانی هستم که در جشنواره فیلم دارند ولی همه آنها مدیون فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» هستند. شما وارث یک ندانم کاری و عدم مدیریت هستید.

او ادامه داد: آیا در چهلمین سال انقلاب من حق ندارم یک اکران برای این فیلم داشته باشم. ۶ سال است که من دنبال این فیلم هستم، نه مصاخبه تندی کردم نه در جشنواره‌های خارحی شرکت کردم. چه دشمنی با من وجود دارد در این سیستم معاندپروری؟ چه چیز نگران‌کننده‌ای در «آشغال‌های دوست‌داشتنی» هست؟ صحبت از کرسی‌های آزاداندیشی می‌کنید، کرسی بر سر من شکسته شد. من فقط می‌خواهم فیلمم را برای هیات انتخاب نمایش دهید، ممکن است آن نپسندند، اما می‌خواهم آن را ببینند.

امیریوسفی افزود: صداگذاری نسخه آخر فیلم هفته پیش به پایان رسیده، من دومین پروانه نمایش فیلم را مهر ماه امسال گرفتم. آقای سیمونیان چرا وادار می‌شوند حرف‌های ناراست بزنند؟ با کلمات بازی نکنید، صادقانه بگویید امیر یوسفی برو و وارد جشنواره نشو.

«آشغال‌های دوست‌داشتنی» فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی محسن امیریوسفی محصول سال ۱۳۹۱ است. در خلاصه داستان این فیلم که دربارهٔ حوادث بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ است، آمده: مادری یک شب فرصت دارد مشکل بزرگی را به کمک خانواده‌اش حل کند.

فهرست قابل تامل عوامل «آشغال‌های دوست داشتنی» عبارت است از: نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: محسن امیریوسفی، مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک، طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: پیام نبوتی، صدابردار: محمود سماکباشی، صحنه و لباس: فریبا رهبر، موسیقی: قطعاتی از افشین عزیزی و گروه پالت، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، عکس: امیرحسین شجاعی، مشاور رسانه‌ای: کتایون کیخسروی.

دیدگاهتان را بنویسید