ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

سریال‌ها و برنامه‌های ماه رمضان ۹۸ در شبکه‌های مختلف سیما + تصاویر

منتشر شده در
علی نصیریان سریال بردار جان

سریال‌های «برادر جان»، «دل دار»، «از یادها رفته» و «جونگ میونگ» و همچنین برنامه‌های متعددی همچون «ماه ماه»، «هزار راه نرفته» و… در ایام ماه مبارک رمضان امسال روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما می‌رود.

به گزارش خبرنگار سون آرت نیوز (اخبار هفت هنر)، سه سریال تلویزیونی در شب‌های ماه مبارک رمضان امسال روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما می‌رود.

برادر جان ؛ شبکه سه

سریال «برادر جان» به کارگردانی محمدرضا آهنج هر شب ساعت ۲۰:۳۵ روی آنتن شبکه ۳ سیما می‌رود و ساعت ۱:۳۰ بامداد، ۰۹:۴۵ صبح و ۱۴:۳۰ بعدازظهر روز بعد بازپخش می‌شود.

‌‎«برادر جان» یک ملودرام اجتماعی، مذهبی و خانوادگی است که نقش اصلی آن را علی نصیریان بازی می‌کند.

این سریال داستان برادری، برابری و جان‌ فشانی سه برادر است که زبانزد شده و خدا و خلق از آن‌ها در آسایش هستند. تا این‌ که به ناگه حادثه‌ای واقع می‌شود که نامش حق‌الناس است…

فیلمنامه این سریال را سعید نعمت‌الله نوشته و بازیگرانی همچون حسن پورشیرازی، حسام منظور، آفرین عبیسی، سعید چنگیزیان، کامران تفتی، سجاد افشاریان، ندا جبرئیلی، نسیم ادبی، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، آرش فلاحت‌پیشه، محبوبه صادقی، جلیل فرجاد و لعیا زنگنه در این سریال بازی می‌کنند.

سالار عقیلی موسیقی تیتراژ پایانی این سریال را با ترانه‌ای از حسین غیاثی خوانده و فرید سعادتمند که سابقه آهنگسازی سریال‌هایی چون «نفس»، «ارمغان تاریکی»، «پروانه» و قطعات پرطرفداری مثل «چه بگویم» را داشته و همچنین همکاری‌های موفقی را با سالار عقیلی به ثبت رسانده، ساخت موسیقی سریال «برادر جان» را بر عهده داشته است.

«‌بردار جان» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

لعیا زنگنه سریال برادر جان مارال فرجاد حسن پورشیرازی سریال برادر جان مارال فرجاد حسام منظور سریال برادر جان سجاد افشاریان سریال برادر جان علی نصیریان سریال برادر جان حسام منظور سریال برادر جان علی نصیریان نسیم ادبی سریال برادر جان سعید چنگیزیان سریال برادر جان

دل دار ؛ شبکه دو

سریال ‎«دل دار» ساخته نوید و جمشید محمودی در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه ۲ سیما می‌رود و بازپخش آن ساعت ۴۵ دقیقه بامداد ، ۱۱:۳۰ صبح، ۱۶:۲۰ بعدازظهر روز بعد خواهد بود.

عاشقانه برادران محمودی روایت زندگی جوانان امروز است و در خلاصه داستانش آمده: دیریست که دلدار پیامی نفرستاد.

این ملودرام اجتماعی درباره عواطف و اتفاقات اجتماعی که جوانان درگیر آن هستند از قبیل ازدواج، شغل و انتخاب‌های متعدد. خط اصلی داستان درباره آرش جوان نخبه دانشگاهی است که به دلیل بیماری مادرش دانشگاه را رها کرده و بعد از چند ماه و بر اثر اتفاقی، همکلاسی دوران دانشگاهش یعنی رونا را می‌بیند و به موازات آن یک داستان عاشقانه دیگر نیز در سریال روایت می‌شود.

‌‎برادران محمودی پیش از این ساخت فیلم‌هایی همچون «چند متر مکعب عشق»، «رفتن» و «شکستن همزمان بیست استخوان» را در کارنامه دارند که در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین فیلم «بین‌الادیان» و دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند آسیایی را از آن خود کرد.

سریال «سایه‌بان» دیگر ساخته برادران محمودی بود که در سال ۱۳۹۶ ساخته شد و از شبکه دو سیما پخش شد.

تیتراژ پایانی این سریال را محسن چاوشی با شعری از حسین صفا و آهنگسازی خودش خوانده که پیش از این تیتراژ سریال «سایه‌بان» از برادران محمودی را نیز خوانده بود.

محمدرضا غفاری، سوگل خلیق،الناز حبیبی، حسام محمودی،، نیما رییسی، مهران نائل، پیمان مقدمی، سجاد دیرمینا ، شادی مختاری و خیام وقارکاشانی، صحرا اسدالهی، وحید آقاپور، مونا کرمی با هنرمندی: بهزاد فراهانی، مریم بوبانی، علی اوسیوند، رویا جاویدنیا و کمند امیرسلیمانی و با حضور پریوش نظریه، همایون ارشادی، علیرضا آرا در این سریال نقش آفرینی می‌کنند.

«دل دار» در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

از یادها رفته ؛ شبکه یک

سریال ‎«از یادها رفته» ساخته بهرام بهرامیان هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و تکرار آن ساعت ۱۰ صبح  و ۱۵ بعدازظهر روز بعد خواهد بود.

«از یادها رفته» مجموعه‌ای تاریخی و روایتی از زندگی دختری در دهه بیست هجری شمسی است که پس از بازگشت به وطن به دلیل نداشتن شناخت از وضعیت کشور و آداب و رسوم دچار بحران می‌شود و با کشف حقیقت، سنت‌ها و رفتارها به آرامش دست می‌یابد. این سریال درباره عشقی است بین مهربانو و خسرو.

حسین یاری، بیتا فرهی، هلیا امامی، کامران تفتی، حبیب دهقان‌نسب، علیرام نورایی، رضا یزدانی، میترا حجار، سیما تیرانداز، لیلا بلوکات، مهدی فقیه، رسول نجفیان، یوسف مرادیان، پوریا پورسرخ، سیدمهرداد ضیایی، مهدی سلوکی، ارسلان قاسمی، حسین پاکدل، حمید بهرامیان، انوش معظمی، فاطمه جمشیدی، بیژن افشاری، صحرا اسدالهی، لادن مستوفی، مرتضی علی‌آبادی و پرستو بوبانیان به عنوان بازیگر در این سریال حضور دارند.

تیتراژ پایانی این سریال با صدای حجت اشرف‌زاده، شعری از شفیعی کدکنی و آهنگسازی امیر توسلی ساخته شده است.

‌‎«از یادها رفته» به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان سریالی پنجاه قسمتی است که فاز اول آن در قالب ۲۵ قسمت در ماه رمضان پخش می‌شود.

 

جونگ میونگ ؛ شبکه پنج

سریال کره‌ای افسانه «جونگ میونگ» در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

این سریال تاریخی محصول ۲۰۱۵ کره جنوبی به کارگردانی سنگ هو کیم است.

در خلاصه داستان سریال کره‌ای «جونگ میونگ» آمده است: «جونگ میونگ» دختری شش هفت ساله فرزند ملکه و امپراطور بزرگ در کشور کوچک جوسان زندگی می‌کند. او طی چند دهه شاهد تغییرات سیاسی و نظامی کشور خود است و در تمام این سال‌ها با وجود خطرات بسیار، تلاش می‌کند تا کشورش را در شرایط دشوار جنگ با کشور‌های دیگر و از اختلافات داخلی نجات دهد. او در این راه برادر کوچک و پدر خود را از دست می‌دهد و خودش نیز به سرزمین دیگری فرار می‌کند و مجبور می‌شود به‌عنوان کارگر معدن به سختی کار کند. اما بعد از سال‌ها به کشورش بازمی گردد. او همواره با برادر‌های ناتنی خود که یکی بعد از دیگری بر تخت امپراطوری تکیه می‌زنند، همکاری و گاهی اوقات مخالفت می‌کند تا بتواند وطن کوچک خود را به کشوری قدرتمند تبدیل کند. جونگ میونگ به مسئول اداره اسلحه‌سازی به نام هونگ جو وون علاقه‌مند شده، اما…

سریال جیونگ میونگ

پایتخت ۵ ؛ شبکه یک

مجموعه تلویزیونی «پایتخت ۵» به کارگردانی سیروس مقدم در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۴ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

تکرار این مجموعه تلویزیونی پر طرفدار ساعت ۱۷ پخش خواهد شد.

محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، علیرضا خمسه، ریما رامین فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی، بهرام افشاری، نیلوفر رجایی‌فر، سارا فرقانی اصل، نیکا فرقانی اصل، مجتبی بلال حبشی و مصطفی بلال حبشی بازیگران این قسمت از مجموعه پایتخت هستند.

«پایتخت ۵» به عنوان بهترین سریال نوروزی (از نگاه مردم) در نظرسنجی صدا و سیما انتخاب شد.

سریال پایتخت

امام علی(ع) ؛ شبکه چهار

سریال «امام علی (ع)» به کارگردانی داوود میرباقری، در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ۱۲ بامداد پخش و روز بعد ساعت ۱۸ بازپخش می‌شود.

داریوش ارجمند سریال امام علی (ع)

پنج سریال در شبکه آی فیلم

شبکه آی فیلم همچون سال‌های گذشته سریال‌های متنوعی برای مخاطبانش در روزهای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است.

مجموعه‌های تلویزیونی «روز حسرت»، «گمگشته»، «پدر»، «پنچری» و «کلانتر ۳» از جمله سریال‌هایی هستند که شبکه آی‌فیلم در ایام ماه رمضان پخش خواهد کرد.

سینا مهراد ریحانه پارسا سریال پدر

«این شب‌ها» هر شب از شبکه یک

ویژه برنامه «این شب‌ها» ساعت ۲۳ بعد از سریال رمضانی شبکه یک پخش خواهد شد که با اجرای مجید یراقبافان و با حضور کارشناسان متعدد مذهبی تدارک دیده شده است.

بحث و گفتگو در زمینه اخلاقی و اعتقادی موضوع برنامه این شب هاست که به مدت یک ساعت به صورت زنده و با تهیه کنندگی یونس قاسمی در شب‌های رمضان تقدیم بینندگان شبکه یک می‌شود.

«هزار راه نرفته» در شبکه دو

فصل جدید «هزار راه نرفته» از ویژه برنامه‌های شبکه دو سیما برای ماه رمضان امسال است.

آخرین فصل از مجموعه «هزار راه نرفته» که پنجمین فصل از این برنامه بود، سال ۸۸ روی آنتن رفته بود.

فصل ششم برنامه «هزار راه نرفته» پس از یک فاصله ۱۰ ساله با ساختاری جدید امسال در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار گرفته است.

این برنامه به تهیه‌کنندگی ناهید سادات شریفی با حضور گروهی از کارشناسان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران به طرح مسأله و بررسی مسائل مربوط به خانواده، قبل از ازدواج، طلاق و بعد از جدایی خواهد پرداخت و شامل بخش‌های متعددی است.

«هزار راه نرفته» کاری است از گروه خانواده که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت ۸:۴۰ خواهد بود.

«ماه ماه» به جای «ماه عسل»

برنامه «ماه عسل» که هر سال با حاشیه‌های زیادی با اجرای احسان علیخانی از شبکه سه پخش می‌شد و انتقادات فراوانی را نیز به همراه داشت، امسال به‌دلیل حضور علیخانی در برنامه «عصر جدید» از کنداکتور رمضان شبکه سه حذف شده و به جای آن برنامه «ماه ماه» با اجرای بنیامین بهادری روی آنتن می‌رود.

«جشن رمضان» روی آنتن شبکه پنج

برنامه «جشن رمضان» به تهیه کنندگی سیدمحمد هاشمی اصل امسال با ساختاری جدید و بخش‌های متنوع روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

بیست و دومین برنامه «جشن رمضان» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج به تهیه‌کنندگی سیدمحمد هاشمی اصل در ماه رمضان مهمان خانه مخاطبان می‌شود.

شبکه نمایش و فیلم‌های مناسبتی

با فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان تولیدات و فیلم‌های مرتبط با موضوعات رمضانی و مرور آثار هنرمندان سینمای ایران شامل علیرضا زرین دست، اصغر شاهوردی، بهرام دهقان و محمود کلاری از این شبکه پخش خواهند شد.

عناوین برخی از این فیلم‌ها عبارتند از: «تولد یک پروانه»، «ماه جبین»، «رنگ خدا»، «اینجا چراغی روشن است»، «خاکستر و برف»، «بوسیدن روی ماه»، «استشهادی برای خدا»، «شب»، «قدمگاه»، «مرگ ماهی» و …

دیدگاهتان را بنویسید