ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

کارگردان «ممیرو» فیلم جدیدش را می‌سازد

منتشر شده در
سید هادی محقق کارگردان ممیرو

فیلم جدید سید هادی محقق با نام موقت «نسیمی که از هر طرف می‌وزد» به تهیه‌کنندگی سید رضا محقق و برنامه‌ریزی و دستیار کارگردانی سید امیر مهدی نوری سوق جلوی دوربین خواهد رفت.

به گزارش سون آرت نیوز (اخبار هفت هنر)، فیلم جدید سید هادی محقق با عنوان «نسیمی که از هر طرف می‌وزد» که مضمونی عرفانی دارد، هم اکنون در مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگر است و قرار است از چهره‌های شناخته شده برای نقش‌های اصلی آن استفاده شود.

سید هادی محقق در سال ۱۳۵۷ در دهدشت ایران متولد شد و در رشتهٔ مکانیک خودرو تحصیل کرد.

او فعالیت هنری خود را در سال ۱۹۹۰ به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر و در سال ۲۰۰۰ به عنوان بازیگر، طراح و دستیار کارگردان تلویزیون آغاز کرد.

محقق در سال ۲۰۱۰ شروع به ساخت فیلم‌هایی برای تلویزیون کرد، در سال ۲۰۱۳ اولین فیلم بلند خود با عنوان «او خوب سنگ می‌زند» را ساخت که برنده جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی از جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان شد.

دومین فیلم بلند او با نام «ممیرو» جوایز بسیاری را در جشنواره‌های فیلم داخلی و خارجی به دست آورد.

سیدرضا محقق تهیه‌کننده سینما نیز پیش از این تهیه‌کنندگی آثاری همچون «او خوب سنگ می‌زند»(بردو)، «ممیرو»، «ایرو»، «برادران سرزمین من»، «نگاهی به آسمان» و «سرزمین آبی» را بر عهده داشته و موفق به کسب جوایزی از جشنواره‌های بین‌المللی سراسر جهان شده است که از آن جمله می‌توان به جایزهٔ فیپرشی و جریان‌های نو در بیستمین جشنواره فیلم پوسان، زردآلوی نقره‌ای بهترین فیلم بلند و جایزه هیئت داوران کلیسای جهانی در  سیزدهمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی ایروان و همچنین جایزهٔ نتپک در چهارمین جشنواره فیلم کشورهای آسیا پاسفیک برای فیلم «ممیرو» اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید