ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

چرا «درخت گردو» گزینه مناسبی برای اسکار است؟

منتشر شده در
درخت گردو پیمان معادی

چند روزی می‌شود که بحث معرفی نماینده سینمای ایران برای حضور در آکادمی اسکار مطرح شده و چند فیلم از جمله «خورشید»، «آتابای»، «روز صفر»، «جنایت بی دقت» و «درخت گردو» به عنوان بهترین گزینه‌های از سوی خبرنگاران معرفی شدند.

به گزارش هفت خبر، به اعتقاد بسیاری از منتقدان «درخت گردو» به دلیل سوژه‌اش که موضوع روز و دغدغه بسیاری از مردم جهان است (وضعیت زندگی کردها) می‌تواند گزینه مناسبی برای حضور در آکادمی امسال باشد.

اما به بهانه اکران فیلم مهدویان در کردستان که مقدمات حضور آن در آکادمی اسکار امسال است، علی سرتیپی از دلایل موفقیت احتمالی فیلم مهدویان در اسکار صحبت به میان آورد.

او درباره این موضوع به مهر گفت:

«درخت گردو» سه ویژگی مهم برای حضور در این رویداد دارد. این فیلم از یک بازیگر بین‌المللی برخوردار است درواقع پیمان معادی بازیگر این فیلم چهره‌ای جهانی دارد که می‌تواند در موفقیت فیلم تاثیرگذار باشد ضمن اینکه سلیقه اسکار چنین است که فیلم‌های بیگ پروداکشن را برگزیند که «درخت گردو» از این موضوع هم برخوردار است.

او در پایان گفت: از سوی دیگر این فیلم موضوعی انسانی و جهانی و قابل درک برای همه دارد از همین رو ما درخواست نمایش یک هفته‌ای آن را کردیم تا بتوانیم متقاضی حضور باشیم.»

دیدگاهتان را بنویسید