ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

جشنواره «موج» می‌تواند یکی از رویدادهای مهم کشورهای منطقه باشد/ لزوم توزیع فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور

منتشر شده در
مهرداد سلیمانی

مهرداد سلیمانی مدیر فنی چهارمین جشنواره فیلم «موج» کیش بیان کرد که این رویداد قابلیت این را دارد تا به یک جشنواره معتبر در کشورهای منطقه‌ تبدیل شود.

به گزارش هفت خبر نیوز، مهرداد سلیمانی مدیر فنی چهارمین جشنواره فیلم «موج» کیش درباره این رویداد سینمایی گفت: در این چهار دوره برگزاری جشنواره من ۲ دوره با تیم جشنواره همراه بوده‌ام و سال‌های قبل هم در جریان برگزاری آن قرار گرفته‌ام از همین رو می‌توانم بگویم جشنواره فیلم «موج» در این سال‌ها روند رو به جلویی داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال رویکرد مدیران مثبت‌تر شده‌است، توضیح داد: به دلیل توجه بیشتری که مدیران منطقه آزاد کیش نسبت به این رویداد دارند، این دوره به شکل بین‌المللی برگزار می شود این موضوع نشان دهنده حرکت به سمت جلو است.

سلیمانی‌ افزود: با توجه به پتانسیل و امکاناتی که در منطقه آزاد کیش وجود دارد انتظار من به عنوان کسی که چند دوره مدیر فنی جشنواره فیلم فجر، «سینماحقیقت»، فیلم کوتاه تهران و… بوده‌ام این است که بتوانیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم.
وی با تاکید بر اینکه می‌توان جشنواره «موج» را به عنوان یک رویداد بزرگ در کشورهای منطقه‌ مطرح کرد، بیان کرد: اگر کمی حمایت مدیران بیشتر و این رویداد جدی تر گرفته شود و به بچه‌هایی که کار می‌کنند اعتماد بیشتری شود، جشنواره «موج» کیش می‌تواند یکی از معتبرترین و بزرگترین جشنواره‌های منطقه‌ محسوب شود و این امر دور از دسترس نیست. البته احساس می‌کنم هنوز آنقدر که باید از پتانسیل آنجا استفاده نمی‌شود.

مدیر فنی از جشنواره «موج» در بخش دیگر از صحبت‌هایش بیان کرد: از نگاه سینماگران اعتبار یک جشنواره به فیلم‌هایی است که در آن به نمایش گذاشته می‌شود؛ این موضوعی است که اهمیت دارد و باعث می‌شود یک جشنواره در رنکینگ جهانی هم مطرح شود. در چنین جشنواره‌هایی به این موضوع هم توجه می‌کنند که آیا فیلم های موفقی در آن حضور داشته‌اند یا نه. ضمن اینکه لیست هیات داوران و هیات انتخاب یک رویداد، خودش باعث اعتباربخشی به جشنواره می‌شود یعنی وقتی ما آدم‌های بزرگی در تیم برگزاری به ویژه هیات داوران داریم این موضوع هم اعتبار خاصی به جشنواره می‌دهد.

وی در پایان مطرح کرد: در یک جشنواره چیزی که خیلی اهمیت دارد تیم داوری و بعد از آن لیست فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه است. بخش های جنبی جشنواره مثل ورکشاپ‌ها، استادان حاضر در جشنواره و… از دیگر نکات مهم یک جشنواره است که به افزایش رنکینگ آن کمک می‌کند.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش از ۲۸ بهمن لغایت ۱ اسفندماه ۱۳۹۹ در جزیره کیش برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید