ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

برگزارکنندگان محترم جشنواره شما مقصرید!

منتشر شده در
پژمان جمشیدی

در نشست خبری فیلم «خط فرضی» در کاخ رسانه‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر یک مثلا خبرنگار که متاسفانه به بی ادبی مشهور است خطاب به پژمان جمشیدی گفته «در فوتبال که به جایی نرسیدی فکر نمی‌کنی برای دیده شدن راه‌های بهتری هم وجود داره و دیده شدن صرفا با ورود به بازیگری نیست؟!!»

این اتفاقی است که متاسفانه بارها و بارها از طرف افرادی که تعدادشان کمتر از انگشتان یک دست است، رخ داده و همواره با چنین رفتارها و بیان و گویشی اسم و هویت خبرنگار را مخدوش کرده‌اند و هرچند در بسیاری از مواقع با برخورد تندی از سوی دیگر اهالی رسانه و حتی مجری‌های نشست‌های خبری مواجه شده‌اند اما برگزارکنندگان این گونه مراسم و نشست‌ها هرگز برخورد مناسبی با این معضل بزرگ نداشته‌اند!

دوستان و همکاران محترم برگزارکننده نشست‌ها و جشنواره‌ها، روی سخنم با شماست. آیا فکر نمی‌کنید این همه محافظه‌کاری دیگر کافیست؟ آیا فکر نمی‌کنید که در این قبیل بی احترامی‌ها شما مقصرید؟ تا کی می‌خواهید در برابر چنین رفتارهای دور از شان و مقام انسانیت سکوت کنید و اجازه بدهید شخصی در جایگاه یک خبرنگار، منتقد یا نماینده یک رسانه و در بزرگ‌ترین رویداد ملی سینمای این کشور این قدر زشت و کریه و وقیحانه با هنرمند و مهمان آن جشنواره برخورد کند؟

نقد و انتقاد یک اصولی دارد که به جای خودش بسیار هم خوب و مفید است و موجب رشد و پیشرفت و تعالی افراد می‌شود، اما آیا کسی صرفا به بهانه یدک کشیدن عنوان منتقد یا داشتن یک رسانه اجازه دارد با دیگری چنین رفتاری داشته باشد و با این لحن زشت و سخیف مهمان شما را مورد انتقاد قرار دهد؟

آیا فکر نمی‌کنید این سکوت و انفعال همیشگی شماست که موجب شده گاهی چنین برخوردهای نادرست و دور از شأنی حتی با خودتان و مدیران و مسئولین فرهنگی کشور هم صورت بگیرد؟

آیا فکر نمی‌کنید این سکوت شما موجب نزول بیش از پیش شأن و جایگاه خبرنگار و رسانه و جشنواره و هنر و سینماست؟

تا کی و تا کجا می‌خواهید در برابر بی ادبی‌ها سکوت کنید؟ آیا این رفتار شایسته شما، مهمان‌تان و بزرگ‌ترین محفل سینمایی و فرهنگی این کشور است؟

آیا شما و جشنواره‌ها محتاج حضور این تعداد انگشت شمار هستید؟  آیا نبود این افراد به منافع صنفی و یا حتی شخصی کسی ضربه می‌زند؟ آیا اصلا اینها تاثیری در روند روزمره سینما و خبر و رسانه دارند؟

آیا حفظ حرمت مهمان این رویداد وظیفه شما نیست؟

متاسفم اما باید بگویم شما با سکوتتان به عنوان برگزارکننده و میزبان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی کشوری که همواره داعیه ادب و فرهنگ و فرهیختگی و انسانیت چه از لحاظ ملی و تاریخی و چه از لحاظ دینی و معنوی دارد، در رواج این بی فرهنگی و بی ادبی مقصرید.

چه بسا چنانچه برخورد درستی با چنین افرادی از سوی شما که متولی برگزاری این رویداد هستید، صورت گیرد یک بار و برای همیشه بساط این قبیل بی احترامی‌ها لااقل از میان یک مراسمی که باید به واسطه جنس افراد حاضر در آن نماد رعایت ادب و شعور و اخلاق باشد، جمع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید