ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

«قصیده گاو سفید» در مسابقه اصلی جشنواره برلین

منتشر شده در
قصیده گاو سفید

فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» به بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی برلین راه یافت.

به گزارش هفت خبر نیوز، با اعلام رسمی کارلو شاتریان مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، فیلم‌های بخش مسابقه اصلی این جشنواره اعلام شد و بر این اساس فیلم «قصیده گاو سفید» دومین فیلم سینمایی بهتاش صناعی‌ها در بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین با ١۴ فیلم از برترین کارگردانان حال حاضر سینمای جهان به رقابت خواهد پرداخت.

این برای نخستین بار در تاریخ سینمای بعد از انقلاب اسلامی و دومین بار در تاریخ سینمای ایران است که دومین فیلم یک کارگردان ایرانی به بخش مسابقه اصلی جشنواره برلین راه یافته است. پیش از این سهراب شهید ثالث با فیلم دومش «طبیعت بی‌جان» در سال ۱۳۵۳ در بخش مسابقه اصلی این جشنواره حضور پیدا کرده بود.

قصیده گاو سفید

غلامرضا موسوی تهیه‌کنندگی فیلم «قصیده گاو سفید» را برعهده دارد.

مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پوررئوفی و پوریا رحیمی‌سام بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند.

فیلمنامه «قصیده گاو سفید» به قلم مریم مقدم، بهتاش صناعی‌ها و مهرداد کوروش‌نیاست.

همچنین آرش شجاعی، سینا شعربافی، غلامرضا موسوی و بهتاش صناعی‌ها سرمایه‌گذاران آن هستند.

قصیده گاو سفید

جشنواره برلین در کنار جشنواره‌های کن، ونیز از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی در جهان است. همچنین بزرگ‌ترین بازار فیلم سینمایی اروپا در این جشنواره برگزار می‌شود.

جشنواره برلین امسال به علت پاندمی کرونا در دو بخش برگزار می‌شود که بخش مجازی آن از اول تا پنجم مارچ (۱۱ تا ۱۵ اسفند) برای اهالی رسانه، بازار، داوران و بخش فیزیکی آن با حضور عوامل فیلم همراه با نمایش گسترده در سینماهای شهر برلین از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۱۹ تا ۳۰ خرداد) خواهد بود.

قصیده گاو سفید

دیدگاهتان را بنویسید