ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

نام سیمرغ «هنروتجربه» تغییر کند

منتشر شده در
هنر و تجربه

موسسه «هنروتجربه» در بیانیه‌ای نسبت به جایگاه سیمرغ «هنروتجربه» در جشنواره ملی فیلم فجر واکنش نشان داده و بر لزوم برگزاری جشنواره‌ای مستقل برای جریان سینمای هنری و تجربی تاکید کرد.

به گزارش هفت خبر نیوز، با پایان سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر و اعلام برندگان که با بیانیه هیات داوران همراه بود و در آن درباره سیمرغ هنروتجربه و اهدا نشدن آن نکاتی مطرح شد، موسسه «هنروتجربه سینمای ایرانیان» با تاکید بر لزوم اختصاص بخش مستقلی به فیلم‌های هنروتجربه در جشنواره ملی فیلم فجر نکاتی را درباره برخورد این رویداد سینمایی با جریان سینمای هنری و تجربی متذکر شد.

متن بیانیه موسسه «هنروتجربه» بدین شرح است:

«به نام خدا

موسسه «هنر و تجربه سینمای ایرانیان» از رویکرد هیات محترم داوران این دوره از جشنواره فجر مبنی بر لزوم اختصاص بخش مستقل هنروتجربه در جشنواره، که در بند چهارم بیانیه این هیأت منعکس شده استقبال می‌کند.

موسسه سینمایی «هنر و تجربه» با تاکید بر ضرورت احترام به همه سلایق سینمایی در یک جشنواره ملی، معتقد است نمی‌توان به بهانه فیلم‌های پرمخاطب، سینمادوستان را از دیدن فیلم‌های هنری و تجربی محروم کرد.

نکته دیگری که اشاره بدان ضروری می نماید این است که اصلاح ساختارها و رویه‌های منسوخ و حذف تفکیک فیلم‌ها به سینمایی و ویدیویی از ضروریات عصر دیجیتال است و تا زمانی که این اصلاح صورت نپذیرد بخشی از فیلم‌های کیفی سینمای هنری و تجربی به بهانه داشتن پروانه ویدیویی و علی‌رغم موفقیت‌های خیره‌کننده در جشنواره‌های معتبر جهانی از حضور در این جشنواره منع می‌شوند.

این موسسه همچنان تاکید می‌کند عنوان سیمرغ «هنر و تجربه» به دلیل فقدان اطلاع دست‌اندرکاران محترم جشنواره از پیشینه این جریان قدرتمند، بهتر است با نام دیگری در مجموعه سیمرغ‌های جشنواره قرار گیرد.

با توجه به تاکید مکرر دست‌اندرکاران محترم جشنواره و هیات داوری ادوار مختلف جشنواره طی هفت سال گذشته و برای حفظ هویت این نوع سینمای مهم و پرهیز از خدشه به آن در یک جشنواره با رویکرد فقط مخاطب عام، این موسسه در تلاش است تا جشنواره اختصاصی و مستقل سینمای «هنر و تجربه» را در سالیان آینده برگزار کند.

در پایان پیشنهاد می‌شود در صورت اصرار به ادامه روند فعلی، بخش «هنر و تجربه» به عنوان یکی از بخش‌های رسمی جشنواره فیلم فجر(«نگاه نو» و فیلم کوتاه و مستند) پذیرفته شود و مثل همان بخش‌ها یک هیات داوری مجزا برای اهدای سیمرغ بهترین فیلم «هنر و تجربه» درنظر گرفته شود.

بهمن ۱۳۹۹»

دیدگاهتان را بنویسید