ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

شهره لرستانی: «ودود» را نسازم دستم از گور بیرون می‌ماند / تلویزیون طرح‌هایم را رد می‌کند

منتشر شده در
شهره لرستانی نوروزترین نوروز

شهره لرستانی تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و رامین عباس‌نژاد حسنلو از دهکده حسنلو آذربایجان غربی مهمان دوازدهمین قسمت از برنامه «نوروزترین نوروز» شبکه پنج سیما بودند.

به گزارش هفت خبر نیوز، شهره لرستانی تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در دوازدهمین قسمت از برنامه «نوروزترین نوروز» با میزبانی وحید رونقی و زینب پورابراهیم شنبه ۷ فروردین ماه روی آنتن شبکه پنج سیما رفت، گفت: بعد از تله فیلم «ماه منیر» که در تلویزیون ساخته و پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت چندین قصه دیگر درباره  اقوام لر نوشتم و به تلویزیون ارائه دادم، اما همه را رد کردند. امسال سی و پنجمین سال فعالیت هنری من است و افتخار می‌کنم که در عرصه طنز و خنداندن مردم فعالیت می‌کنم.

او ادامه داد: من در هر ژانری که حضور داشتم تمام سعی‌ام را کردم که بتوانم بهترین نقش را ایفا کنم. در فیلم «زیر درخت هلو» یکی از نقش‌هایی بود که فکر می‌کنم توانست ارتباط خوبی با مردم برقرار کند و فیلم دلنشینی بود.

لرستانی یادآور شد: در کنکور سال ۶۴ نفر دوم رشته تئاتر و نفر سوم در رشته سینما شدم، اما لیسانس کارگردانی تئاتر گرفتم و فوق لیسانس نویسندگی در سینما دارم. با تئاتر کار حرفه‌ای خودم را آغاز کردم و ۱۷ تئاتر حرفه‌ای را روی صحنه بردم. اما ۷ سال است که با این سابقه و مدارکی که گفتم نتوانسته‌ام در تلویزیون کارگردانی و تهیه‌کنندگی کنم. من بیشتر به کارهای تصویری علاقه دارم چون مخاطبان بیشتری دارد.

این کارگردان و نویسنده بیان کرد: من هم مثل همه آدم‌ها حال خوب و بد دارم، اما بایستی وقتی در حرفه هنر اثری تولید می‌کنید رو به خوبی‌ها باشد. بر اساس ماه فروردین یک طرحی را نوشته بودم که طرح بسیار شیرین و بامزه‌ای بود اما متاسفانه مورد قبول واقع نشد.

او اظهار کرد: فیلمنامه‌ای با نام «ودود» نوشته‌ام و امیدوارم که سرمایه‌گذار پیدا کنم تا این فیلم را بسازم. خودم هم نقش این مرد را که «ودود» نام دارد بازی خواهم کرد. اینقدر آقای عبدی نقش زن بازی کرد من هم می‌خواهم یک بار نقش یک مرد را ایفا کنم. همین «ودود» را که نساخته‌ام از همه آثارم بیشتر دوست دارم و حس می‌کنم اگر این فیلم را نسازم و بمیرم دستم از گور بیرون خواهد ماند. بیشتر وقت خودم را با نوشتن سر می‌کنم و اکنون مجموعه قصه‌های کوتاهی نوشته‌ام که می‌خواهم آنها را به چاپ برسانم.

این بازیگر ادامه داد: بازیگران در کرونا خیلی بی‌دفاع هستند، چون به هیچ عنوان در تولید یک فیلم یا سریال نمی‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند. حدود هفت ماه در سریال «باخانمان» همراه دوستان بودیم که به لطف خدا کسی در این سریال مبتلا به بیماری کرونا نشد و سریال خوبی هم بود که حال خوبی داشت و مردم هم آن را دوست داشتند.

او در پایان گفت: خیلی متاسفم برای خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست دادند و از خدا می‌خواهم که هر چه زودتر از شر این بیماری خلاص شویم.

جلیل جباری نوروزترین نوروز

جلیل جباری: در آذربایجان غربی ترک‌ها، کردها، ارمنی‌ها و عاشوری‌ها کنار هم زندگی می‌کنند

جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این برنامه گفت: آذربایجان غربی یک ویژگی منحصربه‌فردی نسبت به دیگر استان‌ها دارد. به دلیل اینکه سرزمین آیین‌ها و فرهنگ‌های مختلفی است و اقوام مختلفی در این استان زندگی می‌کنند. در استان آذربایجان غربی ترک‌ها، کردها، ارمنی‌ها و عاشوری‌ها به صورت کاملا مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته مراسمی را تحت عنوان نوروزگاه و به همت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌کردیم؛ در نورزگاه ۳۰ نقطه از استان حدود ۱۵۰ مراسم و برنامه آیینی اجرا می‌شد. این برنامه از قبل عید نوروز تا روز طبیعت برای مسافران و افرادی که به استان آذربایجان غربی سفر می‌کردند، اجرا می‌شد.

جباری تاکید کرد: پاسداشت مراسم نوروز با حفظ اصالت‌ها وظیفه ما به عنوان نماینده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در منطقه آذربایجان غربی است.

رامین عباس‌نژاد حسنلو نوروزترین نوروز

رامین عباس‌نژاد حسنلو از دهکده حسنلو آذربایجان غربی: با گروه سولدوز حسنلو را به جهان می‌شناسانیم

رامین عباس‌نژاد حسنلو  با حضور در این برنامه گفت: جام زرین حسنلو با کاووش‌هایی که در تپه حسنلو انجام شده کشف شده است و تاریخ چندین هزار ساله دارد که نشان از قدمت چندین هزار ساله حسنلو است.

او ادامه داد: کتابی هم در این زمینه چاپ شده است. من و گروه سولدوز به کشورها سفر می‌کنیم تا حسنلو را به آنها بشناسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید