ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

نگاهی به بازی حسین یاری؛ از حیدر «شب دهم» تا رضا خرمالوی «نیسان آبی»

منتشر شده در

یادداشت مهمان/

حسین یاری با نقش جمشید قاسم‌پور در «نیسان آبی» یک بار دیگر پا به شبکه نمایش خانگی گذاشت. او که بازیگری را از سال ۱۳۵۸ با بازی در نمایش «گندم‌های خونین» شروع کرد، حالا در آستانه ۴۲ سالگی فعالیت حرفه‌ای‌اش، با بازی در سریال «نیسان آبی» توانایی خود در ژانر کمدی را به نمایش گذاشته است.

یاری پیش از این، در مدیوم‌های مختلف تلویزیون، سینما، تئاتر و نمایش خانگی، نقش‌های متفاوتی را تجربه کرده است که کاراکتر «حیدر خوش مرام» در مجموعه «شب دهم» از ماندگارترین نقش‌های او به شمار می‌رود. «شب دهم» به دلیل پخش مناسبتی ماه محرم، با استقبال زیاد مخاطبان تلویزیون مواجه شد و حسین یاری را به محبوبیت و شهرت رساند.

یاری اغلب بازی در نقش‌های جدی را در کارنامه‌اش ثبت کرده و تجربه کمتری در ژانر کمدی دارد با این حال در «نیسان آبی» خوب ظاهر شده و به عنوان نقش اصلی این سریال، به خوبی از عهده ایفای نقش «جمشید خرمالو» برآمده است؛ هرچند که همکاری با بازیگران مطرح حوزه طنز مثل مهران غفوریان، علیرضا خمسه، رضا نیکخواه و ایمان صفا در موفقیت این نقش بی‌تاثیر نبوده اما بازی خوب حسین یاری در این کمدی، به محبوبیت کاراکتر «جمشید خرمالو» در بین مخاطبانش منجر شده است.

جمشید، مرد خانواده دوست و با اخلاقی است که عاشق همسرش «زری خانم»، «سلطان جمشید هاشم پور» و «نیسان آبی» است. او در ابتدای قصه با نیسان آبی‌اش کار می‌کرد و مشکلات اقتصادی و چالش‌های پیش روی زندگی‌اش را با همراهی همسرش زری و باجناقش رضا خرسند یک به یک حل می‌کرد تا اینکه برنده یک خودرو «بی ام و» شد و با خرید یک گاوداری، زندگی‌اش از این رو به آن رو شد و در نهایت با خانواده‌اش تصمیم به ترک ایران و مهاجرت به ترکیه گرفتند. جمشید، زمانی که دور از خانواده‌اش به تنهایی مشغول فروش گاوداری و هماهنگی کارها برای رفتن به ترکیه است، عاشق آتوسا اسماعیلی، منشی گاوداری می‌شود و با او ازدواج می‌‎کند و این اتفاق، شروع داستان‌های جدیدی در زندگی جمشید قاسم‌پور است. بازی درست و سنجیده حسین یاری در همه این موقعیت‌ها، کاراکتر جمشید قاسم‌پور را باورپذیر می‌کند تا جایی که مخاطب، گاهی با او همدردی کرده و از غم و شادی‌اش تاثیر می‌گیرد.

«نیسان آبی» به عنوان یکی از سریال‌های موفق و پرمخاطب شبکه نمایش خانگی، فرصت خوبی را برای دیده شدن بازیگرانش در فضای کمدی، ایجاد کرده و از استعدادهای متفاوت آن‌ها رونمایی کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید