ما را در شبکه های اجتماعی بیابید

وزیر ارشاد: جشنواره فیلم فجر مردمی‌ترین جشنواره جهان است/ حضور سینماگران خارجی سرشناس در جشنواره امسال!

منتشر شده در

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فیلم فجر را مردمی‌ترین جشنواره جهان دانست و از پایان انتخاب فیلم‌های بخش بین‌الملل و حضور سینماگران سرشناس خارجی در چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر خبر داد.

به گزارش هفت خبر نیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: برگزاری جشنواره فیلم فجر کار اصلی وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در این زمینه کار متراکمی در همه بخش‌ها صورت گرفته است. شب گذشته بازدیدی از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر داشتم و شکرخدا کار بازبینی و انتخاب فیلم‌ها برای چهل و یکیمین دوره جشنواره در حال انجام است و ظرف مدت قانونی پیش‌بینی شده آثار انتخاب ‌شده و به هیات داوران جشنواره اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: انتخاب آثار بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسیده و فیلم‌های خوبی انتخاب شده است. هنرمندان سرشناسی از سایر کشورها در این جشنواره حضور خواهند داشت و برنامه‌های مفصلی در حاشیه برگزاری جشنواره پیش‌بینی شده است، مثل بازار فیلم و نشست‌های تخصصی.

اسماعیلی عنوان کرد: این دوره از جشنواره فیلم فجر در ۳۱ استان برگزار خواهد شد و به رئیس سازمان سینمایی و دبیر فجر اعلام کرده‌ام که به شهرستان‌های غیر مرکز استان هم نگاه ویژه داشته باشند تا شهرهایی که استعداد دارند و علاقه‌مند هستند، از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی افزود: نگاه ‌ویژه‌ای نیز به مناطق محروم داریم و سینما سیار خیلی جدی برگزار خواهد شد و آثار این دوره از جشنواره فیلم فجر در روستاها و در میان کپرنشین‌ها نیز اکران خواهد شد. البته این اکران سیار در سال گذشته هم انجام شده بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: جنبه مهم جشنواره فجر ایجاد نشاط اجتماعی است. هیچ جشنواره مهمی در دنیا مانند جشنواره فیلم فجر مردمی نیست. در این جشنواره مردم حضور دارند و مردم انتخاب می‌کنند و با حضور وسیعشان به جامعه نشاط می‌بخشند.

عکس: سحر سیفی/ میزان
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید